weer een hele belevenis - Reisverslag uit Cabo San Lucas, Mexico van Daniella Slooter - WaarBenJij.nu weer een hele belevenis - Reisverslag uit Cabo San Lucas, Mexico van Daniella Slooter - WaarBenJij.nu

weer een hele belevenis

Blijf op de hoogte en volg Daniella

04 Februari 2014 | Mexico, Cabo San Lucas

Na mijn avontuur met de wesp zijn we een nieuwe cruise begonnen. Gelukkig is alles goed gekomen, mijn hand zit er nog aan en geen blijvende schade haha. We gaan weer een aantal keer de 14 daagse cruise doen, dat betekent rustige dagen in de spa. Het begin van de 14 dagen waren oke. Tot dat we de laatste paar dagen een virus aan boord kregen. Met dit virus komt er van voren en van achter van alles uit en ben je behoorlijk ziek, als je niks eraan doet kan je zelfs overlijden.. Dit werd dus heel serieus genomen. Eerst begon het met code yellow maar dat veranderde die avond nog in code red. Code red betekent ernstig. Ik zal je vertellen hoe het er dan aan toe gaat. Al de crew mag niet meer in passengers ereas komen. Dus geen eten van het buffet, geen koffie halen in java cafe, geen promotie in atrium (receptie hal) geen promotion bij het zwembad, geen drankje doen in spinnakar lounge, geen shows bezoeken en ga zo maar door. Maar dat is niet het enigste in de spa mogen we geen flyers meer hebben en niet uitdelen, de passengers hebben geen water meer in de spa. Al de crew mag zelf geen eten meer opscheppen dat wordt voor je gedaan en je mag ook niet je bestek of je drinken pakken. En om het verhaal af te maken zelfs onze eigen crew bar is gesloten. Dus met andere woorden, ik ga naar het werk en ga daarna gelijk naar mijn cabin..want er is verder toch niks te doen. De laatste 2 zeedagen zijn altijd er ruig en ik was er op voorbereid ik nam in de avond 1 pil en in de ochtend 1 pil. Het enige nadeel van de anti zeeziek pillen is dat je erg heel slaperigvan wordt. Dus ik viel elke keer bijna in slaap omdat ik er 2 had genomen in paar uur tijd hahah. Achja beter dat dan knallende hoofdpijn en misselijk. Aangekomen In miami kondon we niet van het schip omdat het virus nog steeds aan boord was en de aantallen nog niet gedaald waren. Dat was dus om het plat te zeggen gewoon kut! Had zo gehoopt dat ik eindelijk kon shoppen in miami maar het was ons, mij niet gegund. En omdat we er niet afmochten moesten we heel het schip schoonmaken en desinfecteren, 'gelukkig' wij alleen de spa. Maar dan nog was het kut haha. Eindelijk begon de volgende cruise. Embarkation day was echt een ramp het was zo rustig en mensen waren behoorlijk chagrijnig omdat ze zolang hadden moeten wachten en wilden ook alleen maar eten en naar hun kamer. Logisch, maar wij stonden ons uiterstebest te doen om de mensen een spa tour te geven.. De cruise begon niet goed maar we begonnen de tweede dag met een postieve gedachte. Aantal klanten gehad en wat producten verkocht. Deze cruise had ik ook flink wat dagen training. Als zeevarend moet je een basic safety training volgen van 40 uur! Jup 40 uur. Opzich niet heel erg maar van al dat gepraat wordt je behoorlijk 'moe' en is het erg moeilijk om je ogen open te houden. Mijn halve dag vrij had ik panama kanaal wat eigenlijk best lekker is want ik kon eindelijk echt uitslapen en bijkomen. Voor mn gevoel was ik ook weer een beetje opgeladen. In puntarenas had ik mijn fire fighting practical, dat houd in, je wordt in een brandweer pak gehesen gelukkig niet alles, je krijgt een zuurstoffles op je rug van paar kilo, een bivakmuts over je hoofd en een masker waarvan het plastic glas is afgeplakt omdat je moet oefenen hoe het is als je in een ruimte bent met rook waar je dus niks kan zien. Hardstikke grappig natuurlijk. We waren in een team van 4, we begonnen op de trappen maar je moet er achterstevoren vanaf om het leuk te maken (het is ook het veiligste) dat duurde alleen al 15minuten voordat iedereen dathad gedaan want je moet bij elkaar blijven. Ondertussen denk je dat je bijna stikt omdat het zo warm wordt en weinig zuuestof door dat masker gaat, maar we waren er nog niet. We moesten nog een rondje lopen in een soort van opslag ruim met gereedschap. Rechterhand op de rechterschouder van de persoon voor je en je linkerhand hou je het touw vast. Eindelijk na 20 minuten waren we klaar and my back was killing me van die zuurstoffles. Daarna mochten we met de braandweerslang aan de slag. Buiten op deck 8 bij de crew Jacuzzis en wat was dat leuk, wist eigenlijk niet dat dat zo'n harde straal zou geven, vloog bekant van boord. haha grapje. Nee maar ik deed wel paar stappen naar achteren. En dat was onze practical, best leuk. Ook had ik die dag paar uur vrij genomen en kon ik eindelijk is degelijk en goed eten eten. Helaas moest er daarna weer gewerkt worden. In hualtulco had ik mijn liferaft practical, dat was ook erg grappig. Gelukkig mochten we het in het zwembad doen want normaal gesproken doen ze het in de zee. We moesten aantal oefeningen doen met de liferaft hoe je hem om moet trekken als die ondersteboven is, hoe je in de liftraft klimt vanuit het water. Lijkt allemaal heel makkelijk maar dat was het duidelijk niet maar wel heel leuk om te doen. Na mijn practical mocht ik van mijn vrije dag genieten. Toen we van het schip kwamen hebben we gelijk een hoed gekocht want het was heel hot. Daarna kwamen we supermarkt tegen met alcohol en kwamen we op het geniale idee om malibu en ananassap te kopen en dat te drinken op het strand. Op het strand aangekomen kregen we een bedje en plaatste we onzelf daarin onder het genot van dit lekkere drankje. Adele en ik eindigde onze strandmiddag ook nog met een tequila shot. En voor de mensen die nieuwschierigzijn, we waren flink aangeschoten ja hahah. Daarna zijn we verdergaan zonnen op het jacuzzi deck. Waar ik in slaap viel en wakker werd met de gedachte waar ben ik?? Daarna ben ik ook lekker naar me bedje gegaan en hebben we een powernapje gedaan. 's avonds zijn we heerlijk uiteten geweest. Ik weet niet wat voor dag het precies was maar ik had een hele leuke meid voor een behandeling, ze was gehandicapt maar ze was geweldig. Ze heeft me 16 keer verteld hoe goed en hoe geweldig ze mij vond en ze was zo blij dat ze me ontmoet had, alleen mocht ik niet aan al de meidenn in de spa vertellen dat ik de beste was want dat vond ze niet eerlijk tegen over hun haha.. Later had ze in de receptie $10 achtergelaten voor mij. Haar vrolijkheid maakte me dag helemaal goed. Mijn laatste hele dag vrij was in puerto vallarta, we besloten om te gaan shoppen. Alleen hadden we niet zo heel lang 3 uurtjes. En we moesten ook nog eten, maar we hadden het gered en ben ook weer paar dollars lichter.. Maar dat hoort er bij zeggen we dan he. 's avond ben ik naar de spa gegaan en heb ik genoten van een goede hot stone massage, poeh wat had ik dat nodig. Van hele dagen massages geven en staan krijg je hele zere en vermoeide rug. Waarna ik ook heerlijk ben gaan slapen en als een blok in slaap gevallen ben. De dag erna was cabo san lucas en het was een hele rustige dag in de spa. En ohja we zijn nog steeds code red. Dus we konden vrij weinig. Onze laatste dag had ik 1 klant. Niet zo heel goed om de cruise mee te eindigen maar ik blijf het lastig vinden om klanten te rebooken en te verkopen aan de klant.. De laatste dag kwam patricia , die leuke meid, gedag zeggen en je kon duidelijk zien dat ze er moeite mee had. Die arme schat. Maar ik zal haar niet vergeten. De avond voor embarkation lag ik om 9 uur al op bed en was ik in slaap gevallen, ik werd wakker om half 12, heb toen mn makeup van me gezicht gehaald en ben gelijk weer verder gaan slapen. En de volgende ochtend toen ik wakker werd was ik weer helemaal fris en fruitig een goede start voor embarkationday. Tijdens de embark had ik een stel uit nederland, ik probeerde erg had me best te doen om normaal nederlands te praten, maar het lukte me gewoon niet. Het is zo moeilijk om iets uit te leggen over de spa want ik heb alles in het engels geleerd en ik praat nauwelijks nederlands dus ik vertaal niks meer in me hoofd het gaat allemaal vanzelf.. Dus sorry mensen als er een engels woord

door heen komt haha. Maar hoogtepunt van die dag was, dat we we in code geel zijn en we eindelijk weer het buffet kunnen eten, met andere woorden normaal en gezond eten! Wat ik ook niet heb gedaan, haha ik had pizza, cannelloni en een crêpe met Nutella. ♡ heerlijk! Ook was eindelijk de crewbar weer open, adele en ik hebben daar gelijk gebruik van gemaakt. Heerlijk een paar wijntjes gedronke (de wijn is erg goed hier!) De eerste seaday begon niet echt goed, had maar 1 klant opstaan, gelukkig had ik er zelf nog 1 kunnen boeken maar het was een hele lange vemoeiende dag.. Heb 4 uur totaal staan promoten, me benen zijn echt verzuurd en vooral me knieën. Een minderleuk detail van de dag was dat adele erachter is grkomen dat er $2000 van haar account is gestolen.. Moeten dus goed oppassen met onze bankpas van steiner.

Oh en een leuk weetje!

Mijn achternaam in het roemeens betekent : dream! Dus mensen vanaf nu is het Daniella Dream aangenaam kennis te maken.

  • 04 Februari 2014 - 08:07

    Mamsie:

    Zo dit is effe leuk wakker worden net voordat ik moet gaan werken alles nog even te kunnen lezen.
    Je maakt wat mee dame, als je hier was gebleven had je alleen maar lopen zeuren dat het koud is. Ookal hebben nog niet echt een winter hier te pakken.
    Spreek je snel lieverd. Heel leuk allemaal om te lezen wat je doet en meemaakt.

    dikke dikke knuffel love you mamsie XXX

  • 04 Februari 2014 - 08:54

    Joke:


    Daniella.
    Ik werd net wakker en zag dat je wat op je blog had geschreven dus gelijk lezen?
    Wat een leuk verhaal zo maak je heel wat mee.
    Ome Henk vertelde dat zij dat ook moesten doen die brand preventie.
    We kijken weer uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes van ons. X

  • 04 Februari 2014 - 09:37

    J.Dees:

    Hoi Daniella je hebt weer veel beleefd we vinden het leuk om het verslag te lezen we beleven het dan een beetje mee.We wensen je verder nog heel veel plezier groeten o en o Dees.

  • 04 Februari 2014 - 10:41

    Ina :

    Nou meis wat een verhaal zeg... Nou je maakt gelukkig ook een hoop leuke dingen mee. En dat Nederlands komt wel weer goed hoor.
    Hopelijk wordt het wat drukker voor je en ga je nu alleen maar leuke dingen mee maken... Geen code rood meer.

    Xxx van ons

  • 04 Februari 2014 - 19:36

    Diana:

    Hoi meis,
    Wat een belevenissen, wij moesten er wel om lachen. Ik moet zeggen dat ik je helemaal ziet staan in je brandweerpak met zuurstoffles. Een Daniella in een maanpak van de trap af. Geweldig. Heerlijk zo'n drankje op het strand. Geniet er maar van en let op je bankpas.

    Groetjes Rob, Diana en Franceska

  • 04 Februari 2014 - 21:52

    Oop En Oom:

    Hoi Mop,
    We hebben met veel plezier je verslag gelezen. Zo maak je nog eens iets mee,we zien
    het helemaal voor ons jij in een uitrusting van de brandweer of heerlijk met een glaasje op het strand.
    Maar we weten ook dat je hard moet werken. Dan is het weer leuk met dat enthousiaste vrouwtje.
    Ik hoop een ding dat ik je nog kan verstaan als ik kom en niet enkel engels moet praten.
    Schrijf zoveel mogelijk geld op je andere rekening waar ze niet bij kunnen.
    Kijken nu al uit naar je volgende blog.
    Groetjes O&O XXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cabo San Lucas

shiplife

Eindelijk mijn details

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

new blog

04 Februari 2014

weer een hele belevenis

04 Januari 2014

third blog

20 December 2013

ship life

24 November 2013

start mijn schip avontuur
Daniella

Actief sinds 24 Nov. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4324

Voorgaande reizen:

24 November 2013 - 31 December 2013

shiplife

Landen bezocht: